söndag 7 december 2008

What a day.

Sammanfattat så har det här varit en hyfsat komisk dag.

Vid tolvtiden så ringer det på hemtelefonen hos Hanna, och hon har inte fattat det, no reaktion liksom, utan det är jag som få ta saken i egna händer.
Julia: Hanna, det ringer.
Hanna: Ja, absolut!
Sen så ställer hon sig upp och precis då hon fått balans så slutar det att ringa.
Hanna: Ja precis då jag ställt mig upp, då slutar det.
Jag som halvsover tycker att det var jättekul, men är alldeles för trött för att orka skratta. Så jag drar en HIHI inombords istället och somnar om.

Jag vaknar sedan av att jag är gode mycket plats i sängen; "vart fan är Hanna?" tänkte jag, men insåg snabbt att hon måste ha klivit upp före mig helt enkelt. Jag är alltid lite småtrög då jag just vaknat. Hur som helst så stiger jag också upp, och hör att tvn är på så jag förstår att det är där hon har placerat sig. Jag gör min frukost och går upp till henne.
Julia: Hur länge har du varit vaken?
Hanna: Ja, kanske en halvtimme längre än dig.
Sen började vi se OTH. Och det har vi gjort ända tills nu. Och vi är så sjukt mysiga; iklädda i tshirt och trosor, nerbäddade under flitar och oborstade tänder. (Plus att jag såg ut som ett psyktroll enligt Hanna.)

Det är allt vi gjort idag. Fram till 15.50 ungefär, för då var Hanna tvungen att börja klä på sig för att se någorlunda hyfsad ut på deras lagmiddag. Julgröt ni vet. Då hon höll på klä på sig så låg jag och chillade lite i sängen.
Hanna: Du kan ju stanna här om du vill.
Julia: Ja, jag tror jag gör det så jag slipper den där jävla orren. Det är så torrt! (Min mor hade bestämt sig för att vi skulle äta orre till middag. Punkt punkt punkt.) När kommer du tillbaka?
Hanna: Haha! Vet du vad det här känns som?
Julia: Att vi är kk. HAHAHAHAHAHA!
Och det gjorde verkligen det, för där stod Hanna och höll på att klä på sig medan jag ligger kvar i sängen och frågar när hon kommer tillbaka.

Så hon gick just, och här sitter jag ensam i hennes hus, fortfarande i samma utstyrsel och dunkar musik och ska snart hoppa in i duschen och stå där tills hela jag blir ett russin. Jag är nog klar lagom tills Hanna kommer hem igen, och då ska vi laga middag.

Har nog aldrig chillat så här hårt på länge, fett chill!

Peace out!

Inga kommentarer: