tisdag 9 december 2008

Tidsfördriv aka Kärlek till yrket.

I torsdags så åkte Lajsa och Jankan till The big apple och det innebär no visit @ salongen under en veckas tid. HUJ! Det är faktiskt apjobbigt. Jag vet inte vad jag ska hitta på under tiden som jag egentligen brukar vara där.

Som igår tex; jag har körskola 16.30 och jag var inne i stan 15.40 efter en busstur hemifrån, om nu mina brudar varit hemma i Luleå så hade jag gått och hängt hos dom i 50 minuter. Men nu gick inte det, jävligt tufft läge. (Som tur var så var Carrop hemma och jag traskade till mitt andra hem typ, HIHI!) Och om jag inte varit ledig igår så hade jag slutat ca 14.00 och hade inte hunnit hem förrän körskolan börjat, så då hade jag varit tvungen att vara kvar i stan och vanligtvis så brukar jag dra till salongen då. Men det hade jag inte kunnat nu. Tur att jag var ledig och att Carrop var hemma.

Sen idag, tisdagar alltså, så slutar jag ciruks 13.00 och då drar jag på dirren till Lisa och Jannice. Men nej, nu var ju dom inte där så det var bara att fara hem. Vad gjorde jag hemma? Ingenting! Ville jag till salongen? Ja!

Imorn är det onsdag och då slutar jag 11.05 och då ska jag till salongen direkt. Nej just det! Mina brudar är ju i New York, så det går inte. Synd Jullan!

Kom hem nu för fan Lajsa och Jankan! Jullan pallar inte att ha ledig tid, ni har henne virad runt lillfingret. Och ja, klart jag saknar dom.

Det känns som att jag kommer att älska mitt yrke, om jag redan nu är fast vid salongen.

Inga kommentarer: