söndag 7 september 2008

Choklad - mitt egna symptom.

Jag har länge, nästan allt för länge, funderat på vad mina symptom för att mensen är på väg är. Massa kvinnor i min omgivning har dittan och dattan som visar att nu jäklar är det lingonveckan som är på väg eller att det är en vecka kvar tills lingonveckan kommer osv osv. Själv har jag aldrig lyckats klura ut vad som visar mig att lingonveckan är i närheten. Alltså det är ju inte så att mensen bara kommer där en vacker dag, utan jag vet ju ungefär NÄR den ska komma, men det är bara tack vare att den är regelbunden som jag vet det. Men jag har aldrig haft symptom, tills nu, idag, för ca någon timme sedan för att vara exakt, då jag satt och tryckte kladdkaka så klickade det till i min högkompetenta hjärna samtidigt som den tänkte "Choklad är livet."; Jag äter massor med choklad då mensen är på väg.

Jag är en chokladälskare i vanliga fall också, men det är inte så att jag äter speciellt mycket choklad. Jag äter nästan ingenting alls om jag ska vara helt ärligt, O'boyen är väl det enda i princip. Men jag har varit sugen på choklad 24/7 den senaste tiden och jag har bakat chokladmuffins och kladdkakor för att stilla mitt chokladbegär och inte riktigt fattat varför. Men idag så kom jag på det, mensen kom idag! Och för att vara riktigt säker på att jag upptäckt mitt första symptom så började jag tänka tillbaka till föregående månader och försökte komma ihåg hur mitt chokladbehov var då, och tro det eller ej; men just innan mensen kom så tryckte jag choklad.

Så just nu är jag väldigt glad i hatten, jag har ju hittat mitt symptom för att mensen är på väg och för att närmaste dagarna kommer vara helvetes egna dagar för både mig själv och människorna i min omgivning. Så gott folk, om ni nu råkar se mig med en chokladkaka eller en chokladgodis överhuvudtaget eller om ni till och med får turen att se mig baka en kladdkaka, eller någonting annat chokladigt i högsta högg så vet ni att mensen är på väg till Julia Månsson.

Inga kommentarer: