onsdag 17 september 2008

Bubblor, drömmar och Kåbdalis.

Idag, eller rättare sagt ikväll då jag stod i duschen så gjorde jag en jättebubbla av tvålen på min mage. Ni vet då man gnuggar in massor med tvål på magen så att skummet typ dränker en, sen så lägger man armarna i kors och gnuggar lite mer och sen så drar man försiktigt ut dom så att det blir en bubbla mellan armarna och magen? Superkul! Hur som helst så gjorde jag det och just innan bubblan sprack så tänkte jag: "Så här gjorde jag och Sara i Kåbdalis då vi var små. Det var våran favoritsysselsättning i duschen." Kåbdalis. Bara ordet ger mig rysningar. Sen sprack bubblan. Och lika snabbt som den sprack så sprack också drömmarna om att få stå i skidbacken snart. Bubblan och dess undergång ville som säga att vintern är alldeles för långt borta. Så vinter, kom hit. Nu. På momangen.

Pssst! Bara så ni vet så gör jag bubblor på magen i duschen i Kåbdalis fortfarande, och kommer alltid att göra det. Det har blivit lite av en tradition förstår ni, mina vänner. Men hysch!

Inga kommentarer: