måndag 23 februari 2009

Black Beauty.

Jag har ett par svarta Cheap Monday jeans. Eller rättare sagt så VAR dom svarta, nu så är dom så där äckligt blekta och jävliga. Ni vet? HUJ! Dom är så fula att jag inte velat använda dom på ruskigt länge. Fyfan.. Sen är dom halvt försmå också, jag får liksom tvinga dom på mig; gå med knappen uppknäppt så länge som möjligt, ligga ner då jag tar på mig dom osv osv. Ni tjejer vet hur jag har det med mina Cheap Monday jeans!

Hur som helst, jag både ville och kände att det var nödvändigt att ha med mig svarta jeans till Alperna. Problemet var ju bara att mina svarta jeans som jag hade inte var svarta längre och jag hade inte råd att investera i ett par nya. "Äh wtf, jag får vällan ta med mig mina jävliga jeans."

Jag fick ett presentkort av min storebror på 200 kr på H&M av min storebror en gång. "AH! Fint, nu ska Jullan få nya underkläder." tänkte jag.

Idag tänkte jag utnyttja presentkortet och fylla upp lagret med underkläder till Alperna. Sagt och gjort; jag gick på H&M och prövade. Men då jag stod där och hade bestämt mig för vilka jag ville ha så kom jag på att jag har ju ändå rätt mycket underkläder med mig och att jag kanske skulle kolla om det fanns några svarta jeans istället. Så jag hängde tillbaka det jag nyss prövat och blivit lite småkär i.

Sen traskade jag ner till Divided för att kolla svarta jeans. Jag hann inte komma till jeansavdelningen förrän jag passerar ett ställ med massa reajeans. Det var phett mycket färgglada byxor och det är ju alltid coolt. Och det bästa var att dom kostade bara 29.50 riksdaler!!! Men inte idag, idag ville jag ju ha svarta fucking jeans. "Fan, det lär ju inte finnas några svarta jeans i min storlek på reastället. Men det är värt att kolla iaf. You'll never know!" tänkte jag och började kolla igenom snurran. Vad tror ni jag hittar om inte ett par svarta jeans i min storlek?! FINT! Jag gick och prövade för säkerhetsskull, och herre min skapare vad tur att jag gjorde det. För byxorna var långt ifrån snygga. Jag tänker inte berätta hur dom såg ut på en, så fula var dom. Mitt glada smile som jag haft då jag gick in i provhytten byttes ut mot ett PMS smile när jag kom ut igen och hängde tillbaka jeansen.

Jag var just på väg att gå då jag i ögonvrån ser någonting mörkt, någonting svart på snurran. Ett till par svarta jeans!! (Och det var just sådana som jag ville ha.) Jag kastade mig i princip över dom och tänkte att om jag kan ha dom här så är Gud med mig. För om man lyckas hitta ett par jeans som man kan ha på ett reaställ som stått i butiken sen mellandagsrean för 29.50 kr, då är man lovad en plats i himmelriket.

Än en gång gick jag tillbaka till provhytten och guess what! Gud var med mig! Jag kunde ha jeansen (med lite våld dock, men shit the same då dom kostade så lite vafan!), och dom satt som smort. Jag nästan sprang till kassan då jag fått av mig jeansen för att få betala dom. Jag slänger stolt upp mitt presentkort men precis då hon i kassan tänker ta det så slår det mig; "Jeansen kostar bara 30 fucking spänn ju! Jag kan betala dom kontant så kan jag köpa underkläderna för presentkortet ju." Så, jag rycker tillbaka presentkortet och ger henne istället mitt vanliga bankomatkort. Nöjt går jag återigen upp till avdelningen för underkläderna, hämtar mina utvalda, går till kassan och slänger upp presentkortet och betalar underkläderna.

Ett par svarta jeans för 29.50 riksdaler och nya underkläder senare gick jag glänsande ut ur H&M.


Erkänn spännande historia om mig, presentkort, underkläder och svarta jeans? Ya, tänkte väl det! Jag var tvungen att skriva ner den, bara för att jag är så sjukt nöjd över att I made it så jäävla mycket bättre än dig liksom.

Inga kommentarer: