onsdag 15 oktober 2008

The one and only.

Idag försov jag mig rejält för första gången i mitt liv. Här är den otroliga historien;

Jag vaknade av väckarklockan 07.50 och tänkte "Nej vet du vad, idag blir det mjukisstyle från topp till tå!" och ställde därför om klockan så att jag fick sova en halvtimme längre. I min sömn så tyckte jag på nåt konstigt sätt att halvtimmen tog lång tid på sig och vaknade därför till och kollade på klockan; 08.48. "Okej, tio i nio. (Här är en stunds lugn, innan reaktionen.) VA?! TIO I NIO?!?!?!? VAAARFÖR RINGER DEN INTE?" Bussen går 08.54. Jag satte mig fort som vinden upp i sängen och velade mellan att inte fara eller fara. Jag har bara en lektion idag och jag skulle inte på salongen efteråt eftersom jag var tvungen att plugga. Kändes mycket onödigt att fara. Men dock så var den där enda lektionen Nk och det var det jag skulle plugga till sen och jag behövde massvis med hjälp. Så, jag bestämde mig för att fara till skolan och klockan var nu 08.49. Nu kommer beviset på att kvinnor kan, för jag gjorde allt detta samtidigt;

  • borstade tänderna
  • tog på mig kläder
  • sprang runt i huset och letade busskort och nycklar
  • satte upp håret
  • tog på mig skorna.

Klockan var 08.55 då jag stängde dörren och jag bad en bön till Gud om att bussen var sen.

Gissa vem som satt på bussen 09.00? Japp, rätt; Julia Månsson herself.

Och Julia Månsson herself ska avslöja hemligheten bakom äventyret; hon ställde klockan på 07.25 istället för 08.25 då hon bestämde sig för mjukisstyle.

There's nobody like me!

Inga kommentarer: