tisdag 19 maj 2009

julia månssons humor! :)

Jag, Hanna, Linnea, Agnes och MariaN (uttala Marianne) satt på bibblo och pratade lite, fast mest skrattade vi. Hur som helst så säger Linnea att då hon var liten så fick hon gå hos en talpedagog för att hon inte kunde säga vissa ord. Det tyckte vi andra var lite småkul, men inte så att vi garvade lös. Det som var mera kul, det var att Linnea sen sa att hon alltid haft problem med att säga ordet skjuts.
"Jag säger skjuTsen. Säger man inte så?"
HAHAHAHAHAHAHAHA! Behövs det bokas tid hos talpedagogen igen?
Hanna typ: Men vad säger du om du åkt med någon då och ska tacka för skjutsen?
Linnea: Jo.. Det är lite av ett problem för mig. Så varje gång jag åkt hem från en träning eller nåt så har jag suttit i bilen och funderat på hur jag ska säga det. Nästan mummlat lite.
Folket: Okey..?
Linnea: Men det slutade alltid med att jag sa; "tack för liften." och gick.
Folket: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!
Julia: När var det här Linnea?
Linnea: Jaa, typ förra året.
Folket: HAHAHAHAHAHAHAH!

Sen kom vi in på ämnet hemkunskap.
Maria: Vi hade kastrullHitler som lärare.
Julia: Jamen vi med! Liten och kort och det..
Maria: Nä, då finns det nog två stycken.
Linnea: KastrullHitler, det var då ett underligt namn. Varför kallade ni henne det?
Maria: Men kastrull, det är ju som inom hemkunskapen med mat och det.
Linnea: Men ändå, ni kunde väl ha sagt nå annat än just kastrullHitler?
Maria: Haha som vadå, brödHitler eller?
Julia: BRÖDHITLER!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Inga kommentarer: