lördag 13 juni 2009

When I grow up.

Studentveckan år 2009 lider nu mot sitt slut och jag har delade meningar angående den. Många säger att dom hade velat ta studenten nu, andra inte. Faktiskt så har jag inte hört många alls som sagt att dom inte hade velat gå ut skolan i år. Nu är det inte stundenter vi pratar om, utan dom andra jävlarna, HE HE! Hur som helst så har jag insett att jag vill absolut inte gå ut skolan, tacka Gud att jag har två fucking år kvar! Visst, det är säkerligen en guldtia att vara just en student under studentveckan; fylla varje dag, bakis i skolan, balen med klänningar och fix och trix som pepp till fredagen då man springer ut ur skolan i en vit enkel klänning med den fula men ändå sjuuukt coola studentmössan för att sedan damma upp på lastbilsflaket och ja, vad ska jag säga.. skriksjunga; "FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN FYFAN VAD VI ÄR BRA!!" Underbart! Men där tar det stopp för mig i diskussionen om att man vill gå ut skolan. För sen känns det lite läskigt att vara finito med skolan av alla möjliga olika anledningar. Sammanfattat så blir man vuxen på en vecka, en vecka som i princip bestått av fylla. Hahah, den veckan är helt okey egentligen men, det går ju så jävla snabbt! Eller?

Nä, jag är glad att jag gjorde ett val så att jag nu är inne på mitt näst sista sommarlov istället för mitt sista. För jag är inte redo att bli vuxen ännu, kanske är jag det på min legitimation men inte på riktigt.

Inga kommentarer: