måndag 29 mars 2010

Just sound as Chewbacca!

"..förklarades som psykiskt störd och dömdes till rättspsykriatisk vård."

Det känns som att ovanstående rad är dom mest använda orden numera. I alla fall då det talas om brottslingar och kriminella. Då det handlar om personer som har mördat sin fru och barn, våldtagit flera tjejer eller en tjej flera gånger, kidnappat och mördat någon, överfallt någon och sedan knivhuggit personen mer än 40 ggr med kniv/sax and so on. You name it, det finns inga gränser idag och ändå så döms dessa gränslösa människor till någonting som heter vård.

Egentligen så ska jag inte uttrycka mig så fruktansvärt mycket om det här ämnet, för jag vet inte fullt ut vad rättspsykriatisk vård innebär. Men jag blir så förbannad eftersom jag anser att om man har begått något i stil med brotten jag nämnde tidigare så är det ett alldeles för lindrigt sätt att sona sina brott på. För om man blir dömd till rättspsykriatisk vård så får man garanterat ett bättre liv än vad man förtjänar, kanske hade innan och än vad många andra, som inte gjort något för att skada samhället, har. Det skulle inte förvåna mig om dessa människor, som får den här domen, får bättre mat än vad vi som går i skolan har och säkert så får dom pengar varje månad också. Vad ska en inspärrad idiot som som har förstört ett liv med några lax i månaden till? Kul för bruden som blev våldtagen att ge pengar till killen som våldtog henne så att han kan skaffa sig ett bra liv då han kommer ut sen.


På tal om pengar så lägger jag in en liten parentes här.
(Josef Fritzl, alla vet vem han är. Han låste in sin dotter i 24 år, samt satte på henne flertalet gånger och skaffade tillslut fram lite kidz med henne som han sedan adopterade och uppfostrade med sin fru i samma hus som han hade sin riktiga dotter instängd. Han är dömd till livstids fängelse, I LIKE IT!, för mord, slaveri, incest, olaga frihetsberövande, våldtäkt och olaga hot. MEN! Han får 1700 kr i månaden. Han får 1700 kr för att han har förstört hela sin familjs liv och chockat hela världen med sin livsstil. Vi svenska ungdomar får 1050 kr för att vi ska få viljan att plugga. Rättvis värd vi lever i va? Josef sitter i fängelse i Österrike -skicka alla jävlar som sabbar för oss här i Sverige dit så att dom får veta vad straff innebär och skicka pengarna som Josef får till något Kenyanbarn!)


Jag kan inte förstå att någon människa som gjort ett sånt allvarligt brott kan få en dom att dom är psykiskt störda? Klart som fan är dom störda i huvudet! Det fattar väl vem som helst att dom är. Man mördar inte någon om man har alla hästar hemma och bara får lust till det. Hos dessa människor saknas åtminstone en häst. Ofast är det nog alla. Men bara därför ska dom väl fan inte få vård istället för fängelse? Varför ska andra behöva betala för deras så kallade "misstag"? (Jag vet att vi pröjsar för fängelserna också, men det är mer rätt att betala en mördares straff än en möradres vård.) Sätt in våldtäktsmännen i samma cell som mördarna för fan så ska dom få känna på hur ett riktigt jävla ligg känns istället för att skicka iväg dom på ett spa! Vad är det som hindrar domstolen att sätta någon i fängelse? Vad krävs för att få ett straff istället för vård? (Och får man väl ett straff här i Sverige numera så har vi alldeles för lite stake för att hålla kvar dom jävlarna den tid dom blivit dömd för. Utan vi säger att dom har "skött sig utomordentligt", bara för att dom var duktiga som städade hela deras område i en vecka.)

Men jag har lärt mig en sak; nästa gång min lärare klagar på någonting som jag gör i skolan, då drar jag till med ett Chewbacca ljud och hon kommer att förstå mig -jag slipper skäll.


Jag blir så förbannad.

Inga kommentarer: